Kdo je vlastně učitelka v mateřské škole?

- ta, která naučí děti i to, co by je měli naučit rodiče

- ta, která musí vymýšlet a psát stále nové plány

- ta, která stále vybírá od rodičů peníze na divadlo, na fond, na fotky...

- ta, která pořád dává rodičům něco podepisovat

- ta, která předává knihy rodičům

- ta, která přes prázdniny připravuje třídu, přemisťuje skříňky, ukládá a třídí hračky, píše seznamy

- ta, která na žebříku věší po třídě vlastnoručně vyrobenou výzdobu

-ta, která s dětmi jezdí na soutěže, přehlídky, do knihovny...

- ta, která několikrát do roka nacvičuje program s dětmi pro rodiče

- ta, která dělá pro děti bezplatné kroužky

- ta, která nakupuje pomůcky a hračky do MŠ

- ta, která píše hodnocení dětí nebo posudky na soudy

-ta, ke které si rodiče chodí pro rady

- ta, která chodí na školení, kurzy

- ta, která vyrábí učební pomůcky, které chybí ve skladech

- ta, která utírá dětem zadečky

- ta, která utírá dětem nosíky

- ta, která osprchuje a převleče pokakané dítě

- ta, která utěší plačící dítě

- ta, která volá rodičům i z vlastního telefonu, že jejich dítě je nemocné

- ta, která se v klidu nenasnídá ani nenaobědvá

- ta, která se musí stále usmívat, tancovat, zpívat, cvičit i když její srdce krvácí

- ta, do které se naváží a poučují rodiče, kteří jsou někdy mladší než její děti

- ta, která má v náplni práce i porady s rodiči, což někteří rodiče pokládají za kritiku jejich výchovných metod

- ta, na kterou můžou rodiče kdykoliv napsat nepodepsanou stížnost

- ta, která si na internetu může kdykoliv přečíst jak rodiče špiní její jméno

- ta, která zodpovídá i za to nejmenší škrábnutí dítěte

- ta, která je jednou nohou v ve vězení, protože zodpovídá za životy dětí

- ta, která necítí oporu a ochranu společnosti

- ta, která má moře povinností a zodpovědnosti ale málo práv

- ta, které závidí 6 hodinový pracovní čas, i když je to jen klam

- ta, které závidí, že má hodně dovolené

- ta, která si ráno od rodičů vyslechne jak je jejich dítě neposlušné a jak se těší, že jde opět do školky a ona ho s láskou přijme a stará se o něho 9 hodin denně tak jako o dalších 22 dětí

- ta, která se neustále musí vzdělávat

- ta, která dokrmuje dítě, aby se najedlo

- ta, která ho učí držet příbor a stolovat

- ta, která čeká i po pracovní době na matku co jde pozdě

- ta, která je vyčerpaná, bolavá a musí se tvářit, že je všechno v pořádku

- ta, která řeší problémy dětí s různými povahami a není jí to lhostejné

- ta, která učí děti zapínat knoflíky, zavazovat boty

- ta, která učí děti základní hygienické návyky

- ta, pro kterou neplatí presumpce neviny a je z ní " o nás bez nás" výborný terč pro média

- ta, která si i přes internet shání nové inspirace pro práci, píše donekonečna plány a zanedbává svoji rodinu, protože den má jen 24 hodin

- ta, která ve svém volném čase reprezentuje MŠ - vystoupení v obci, karneval v neděli a nemá nárok na náhradní volno protože by se měla obětovat a ne chtít odměnu

- ta, která ne jednou zůstává s dítětem v MŠ i po pracovní době, protože matka s o otcem se nedohodli kdo přijde nebo uvízli v zácpě, nebo mají doma návštěvu

- ta, která se musí vzdělávat ale za vlastní

- ta, která i přes všechno co je tu napsáno miluje svoji práci

- ta, která pracuje na 100% a po příchodu domů nemá tolik energie na své děti

- ta, která by nevyměnila svoji práci za nic na světě

- ta, která vypracovává po večerech a víkendech individuální plány pro děti s odloženou školní docházkou

- ta, která dělá diagnostiku, vyplňuje formuláře, kopíruje pracovní listy a připravuje se na celý týden a při práci jí pomáhá celá rodina

- ta, co má práci stále v hlavě - jde s ní spát, zdá se jí o ní, ráno s ní vstává, stále přemýšlí o tom co by dětem ještě připravila, jak by je potěšila a co naučila

-ale i ta, kterou nezištně děti milují a pamatují si ji do konce života.